ساختار درختی وب سایت خود را بسازید

ساختار درختی یک وب سایت به شما این امکان را می دهد که قبل از ساختن مدلهای صفحات اصلی ، دیدگاه جهانی از سایت و مسیرهای ناوبری داشته باشید. انجام برنامه وب سایت اغلب تمرین بسیار دشواری است. سازماندهی محتوا هرگز آسان نیست ، که اغلب ناهمگن تر از تصور اولیه است. مهمتر از همه ، برنامه ریزی درمورد اولویت بندی ، انتخاب است که می تواند زمان ببرد و بحث هایی را در یک تیم ایجاد کند. این یک تمرین دشوار است ، اما بسیار مهم است. بدون ناوبری خوب ، بعید به نظر می رسد که یک وب سایت ، هر چقدر زیبا باشد ، به اهداف خود برسد. این صفحه باید تمام کلیدها را برای درک مسائل و درک دقیق ساختار درخت وب سایت شما در اختیار شما قرار دهد.

خلاصه

  • ساختار درختی یک وب سایت ، گامی اساسی در ایجاد وب سایت شماست
  • ساختار درختی وب سایت خود را در 5 مرحله ایجاد کنید

ساختار درختی یک وب سایت ، گامی اساسی در ایجاد وب سایت شماست

از درخت به صفحه داستان

درخت وب سایت یا نقشه سایت ، به طور کلی در قالب نمودار ارائه می شود که صفحات سایت را به بخشهایی سازمان می دهد و سطوح مختلف پیمایش را تعریف می کند. این معمولاً اولین مرحله هنگام طراحی وب سایت است. هنگامی که ساختار درختی وب سایت تأیید شد ، کل تیم یک نمای کلی از سایت دارند ، و شما می توانید یک سطح پایین بروید و برای دستیابی به مدل ها به صفحات نگاه کنید . مرحله بعدی انجام  تقسیم  بندی صفحات است ، به این معنی که صفحات اصلی را به مناطق تقسیم کنید ، به عنوان مثال یک مستطیل افقی برای آرم و منوی اصلی ، یک مستطیل عمودی در سمت چپ برای منوی ثانویه و غیره . سپس ، ما از  منطقه بندی  به wireframes  که در آن متون اصلی و اجزای گرافیکی را اضافه می کنیم ، سپس در نهایت  wireframes را  به مدل های گرافیکی وب سایت اضافه می کنیم.

با Wix ، یکی از CMS مرجع ، وب سایت خود را به صورت رایگان ایجاد کنید

بیش از 500 الگو موجود است
150 میلیون کاربر در سراسر جهان
n ° 1 نرم افزار در رده خود برای La Fabrique du Net است

کشف WIX

توصیه شده توسط Fabrique du Net:

برای راهنمایی بازدیدکنندگان از ساختار درخت خود مراقبت کنید

این طبیعتاً اولین مسئله است. رسم است که می گویند صفحه ای که با 3 کلیک قابل دسترسی است فایده ای ندارد. وقتی مجبور باشید اطلاعات زیادی را سازماندهی کنید ، اغلب کار بسیار دشواری است. هیچ دستور العمل معجزه آسایی وجود ندارد ، شما باید یک وسیله ناوبری اولیه را تنظیم کنید ، مسیرها را مشاهده کنید و کم کم دستگاه را بهبود ببخشید. دستگاه ناوبری می تواند به رسانه های مختلف اعتماد کند. چند نمونه:

  • منوی اصلی پیمایش ، احتمالاً با یک منوی ثانویه که هنگام حرکت روی منوی اصلی ظاهر می شود
  • منوی ناوبری ثانویه ، می تواند منوی کودک مورد انتخاب شده در منوی اصلی باشد ، اما همچنین می تواند یک منوی کاملاً متفاوت باشد
  • موتور جستجوی داخلی ، با یک یا چند محور تحقیق
  • نوار کناری ، جایی که می توانید از طریق پیشنهادات محصول یا مقاله ، پیمایش افقی را ارتقا دهید ،
  • پاورقی ، با دسترسی به دسته های اصلی سایت یا صفحات کلیدی

اگر ساختار درختی وب سایت شما به خوبی تفکر شده باشد ، قادر خواهید بود برای همه شرایط یک دستگاه ناوبری کارآمد راه اندازی کنید. وقتی ساختار درختی را طراحی می کنیم ، مسئله فقط طبقه بندی محتوا در دسته ها و زیر مجموعه ها نیست ، مسئله پیش بینی مسیرها است. اگر بازدید کننده ای از طریق کانال جذب AffiPub به صفحه XY برسد و به محصول ABC علاقه مند باشد ، آیا آنها به راحتی به صفحه هدف می رسند؟ پیش بینی همه مسیرها دشوار است ، اما گرفتن سه پروفایل بازدید کننده ، هرکدام از کانال های مختلف وارد می شوند ، با یک نیاز متفاوت در یک صفحه فرود متفاوت ، می تواند در تصفیه ساختار درخت شما و زنده شدن آن بسیار مفید باشد.


هزینه ایجاد سایت خود را در عرض 2 دقیقه ارزیابی کنید

La Fabrique du Net یک موتور پیشنهادی ایجاد کرده است که به شما امکان می دهد برای ایجاد وب سایت خود تخمین قیمت جزئیات رایگان را بدست آورید. ما همچنین مجموعه ای از ارائه دهندگان خدمات و نرم افزار متناسب با نیازهای شما را پیشنهاد می دهیم.

100٪ رایگان


برای بهبود ارجاع طبیعی خود از ساختار درخت خود مراقبت کنید

ساختار درختی وب سایت شما ، چه در سطح جهانی و چه در سلسله مراتب صفحات سایت شما ، تأثیر قابل توجهی در ارجاع طبیعی آن خواهد داشت. موتورهای جستجو پیوندهای بین صفحات سایت شما را تجزیه و تحلیل می کنند تا ساختار کلی را درک کنند و مشخص کنند که صفحات اصلی کدام یک هستند. هرچه صفحه "عمیق تر" باشد ، کمتر مورد توجه قرار می گیرد. به طور خاص، رده 3  RD  یا 4  هفتم  سطح می شود اشاره خواهد شد، اما موتورهای جستجو آن را اهمیت کمی در مقایسه یک کلاس از سطح اول یا دوم می دهد. تکنیک هایی مانند استفاده از صفحه پیوست وجود دارد که توسط الکساندرا مارتین با مثال Fnac به خوبی توضیح داده شده است، اما به طور کلی توصیه می شود حداکثر سه سطح سلسله مراتب داشته باشید.


عمق صفحه به دور از تنها مسئله SEO است که می تواند در تفکر برنامه وب سایت شما ادغام شود. شاید مهمترین چیز این باشد که محتوای سایت خود را سازماندهی کنید تا بتوانید صفحات پیوند یافته به همان زمینه معنایی را تا حد ممکن نزدیک کنید. در اصطلاحات SEO وقتی ما در مورد معماری silo صحبت می کنیم که تمام صفحات یک دسته مربوط به یک حوزه معنایی باشند. در این نوع معماری ، سیلوها ، یعنی. زمینه های مختلف معنایی سایت باید کاملاً مستقل باشد و می توان از پیوندهایی در محتوای صفحات برای برجسته کردن برخی از صفحات خاص سوله استفاده کرد.


مش داخلی موضوع گسترده و جذاب است. برای داشتن ایده ای روشن هنگام کار بر روی ساختار درخت خود ، در اینجا سه قانون اساسی آورده شده است:

  • هرچه یک صفحه در سلسله مراتب برنامه شما بالاتر باشد ، رتبه بندی آن بهتر خواهد بود ،
  • هرچه پیوندها پیوندهای بیشتری از سایر صفحات سایت شما دریافت کنند ، رتبه آن بهتر خواهد بود ،
  • هرچه یک صفحه پیوندها را از سطح معنایی در سطح معنایی دریافت (و ارسال) کند ، رتبه آن بهتر خواهد بود.

نکته آخر اینکه همه پیوندهای داخلی برابر نیستند. ارزش پیوند از منوی اصلی بیشتر از پیوند در پاورقی و پیوند در محتوا از پیوند در نوار کناری ارزش بیشتری خواهد داشت. برای ادامه مطلب ، من مقاله عالی SEO Aurélien Berrut درباره استراتژی های پیوند داخلی را توصیه می کنم .


ایجاد وب سایت - برآورد قیمت سفارشی

La Fabrique du Net یک موتور پیشنهادی ایجاد کرده است که به شما امکان می دهد تخمین جزئیات قیمت رایگان و همچنین مجموعه ای از ارائه دهندگان خدمات و نرم افزار متناسب با نیازهای ایجاد وب سایت خود را دریافت کنید.

ایجاد پروژه وب

100٪ رایگان


ساختار درختی وب سایت خود را در 5 مرحله ایجاد کنید

1. تمام مطالب سایت را لیست کنید

اول از همه ، شما باید تمام عناصر مورد نظر برای نمایش در وب سایت خود را لیست کنید. در ابتدا نیازی به استدلال در صفحات نیست ، این می تواند سرعت شما را کاهش دهد ، به جای استدلال در ایده ها یا اشیا، ، تا حد ممکن جامع. کمی بعد نحوه سازماندهی ایده ها و اشیا your خود را در صفحات مشاهده خواهید کرد.

البته شناسایی انواع اصلی مطالب در وب سایت شما از قبل می تواند بسیار مفید باشد. برای یک شرکت صنعتی که به دنبال ارتقا its فعالیت های خود در اینترنت است ، می توان محتوا را به صورت زیر لیست کرد:

  • پیشنهادات و خدمات: فعالیت عمومی ، حوزه تخصص 1 ، حوزه تخصص 2 ، نقاط قوت
  • کاتالوگ: محدوده 1 (3 محصول) ، محدوده 2 (8 محصول) ، محدوده 3 (2 محصول)
  • درباره: تماس ، دفاتر ، چه کسی هستیم ، اطلاعیه های حقوقی
 به نرم افزار ایمیل / اتوماسیون نیاز دارید؟
La Fabrique du net از Sendinblue استفاده می کند ، احتمالاً بهترین ابزار ایمیل / اتوماسیون برای VSE ها / SME ها است.

2. ساختار درختی رقبا را تحلیل کنید

ساختار درختی رقبای شما غالباً اطلاعات مفیدی است. به طور خاص ، اولین علاقه این است که اطمینان حاصل کنید وقتی که مطالب را لیست کرده اید ، ایده یا بعد مهمی را در بخش فعالیت خود فراموش نکرده اید. هدف دوم از مطالعه درخت مسابقه شما ارائه ایده هایی برای سازماندهی محتوا است. هر یک از رقبای شما احتمالاً نوع خاصی از محصولات یا خدمات را مختص خود آنها تعریف کرده است ، شما هستید که باید آنها را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید این موضوع تا چه اندازه می تواند به شما الهام بگیرد.

برای تجزیه و تحلیل ساختار درختی رقبا ، هنوز هم باید بتوانید داده ها را به طور کارآمد جمع آوری کنید. É بدیهی است که می توانید از آنجا وب سایت برنامه را مرور کرده و سایت را مدل کنید ، اما این می تواند وقت گیر باشد. با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل SEO ، شما می توانید لیست تمام صفحات سایت را در Excel بازیابی کنید. بهترین ابزار رایگان برای انجام این کار قورباغه جیغ زدن است ، اما باید تشخیص داد که دسترسی به آن لزوماً آسان نیست. اگر کمی پول نقد اضافی برای سرمایه گذاری دارید ، می توانید نگاهی به ابزارهایی مانند Ahrefs یا Meet Link Explorer (MOZ) بیندازید.

در اینجا چند نرم افزار وجود دارد که به شما امکان می دهد ساختار درخت وب سایت های رقبا را تجزیه و تحلیل کنید:

نام خانوادگیارائهقیمتجیغ قورباغه

نرم افزاری با کاربرد آسان که امکان تجزیه و تحلیل عمیق وب سایت ها را فراهم می کند. Screaming Frog یک راه حل کامل است که فقط در عرض چند ساعت هزاران صفحه وب را می گیرد.

  • در نسخه رایگان موجود است
  • اشتراک کامل با 149 پوند در سال
موز

Moz همچنین یک راه حل کامل برای تجزیه و تحلیل SEO وب سایت ها با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و پیوندهای صفحه وب است. استفاده از این ابزار آسان است و به ویژه برای سازمانهای کوچکی که می خواهند در کمترین زمان عملکرد وب سایتهای خود را بهبود بخشند توصیه می شود.

  • نسخه استاندارد: 99 دلار در ماه
  • نسخه متوسط: 149 دلار در ماه
  • نسخه بزرگ: 249 دلار در ماه
  • نسخه ممتاز: 599 دلار در ماه

SEMrush

SEMrush ابزارهای زیادی را برای مدیریت بازاریابی دیجیتال یک شرکت ارائه می دهد. به طور خاص ، به شما این امکان را می دهد تا استراتژی های موفق ترین رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید ، بنابراین به شما دید در مورد مشتریان هدف شما را نشان می دهد.

  • طرفدار: 69.95 دلار در ماه
  • گورو: 149.95 دلار در ماه
  • تجارت: 549.95 دلار
WooRankبا WooRank شما از یک راه حل برای ارزیابی وب سایت ها به روشی خودکار و ارائه مشاوره شخصی برای افزایش موثر بازدید در وب سایت خود بهره مند می شوید. این نرم افزار SEO سایت ها ، سئو و بک لینک ها را تجزیه و تحلیل می کند. توسط آژانس های وب و متخصصان سئو استفاده می شود زیرا راه حلی است که تمام نیازهای عملکرد وب سایت ها را پوشش می دهد.
  • برنامه حرفه ای: 45 یورو در ماه ، برای 1 گزارش پیشرفته و تجزیه و تحلیل نامحدود سایت
  • برنامه حق بیمه: 136 € / ماه ، برای 5 گزارش پیشرفته و تجزیه و تحلیل نامحدود سایت

3. سازماندهی و اولویت بندی مطالب

اکنون زمان آن است که لیست مطالب خود را زنده کنید. دو حالت اصلی استدلال ممکن است. روش از  پایین به بالا  شامل اولین نگاه به هر نوع محتوای مشخص شده در مرحله اول ، و سپس در بار دوم جمع آوری درختان کوچک برای استدلال جهانی است. در برخی موارد ، این روش مناسب نیست زیرا انواع محتوا ساختار ندارند ، یا مشکل اصلی سازماندهی محتوای همان نوع است. رویکرد  از بالا به پایین  در ابتدا تعریف سطح اول سلسله مراتب است ، و سپس کم کم پایین می آید ، و همیشه یک چشم انداز جهانی را حفظ می کند.

این دو رویکرد ناسازگار نیستند ، برعکس ، بسیار مکمل هم هستند. ما اکیداً به شما توصیه می کنیم در هر دو جهت فکر کنید و درختان و گونه شناسی هایی را که در نهایت با آنها مقایسه می کنید مقایسه کنید. آخرین توصیه ، عقل سلیم باید اولین اصل شما در تمام تفکرات باشد. ممکن است بدیهی به نظر برسد ، اما در واقعیت ، همیشه اینگونه نیست ، مخصوصاً وقتی سرتان را در دسته فرمان دارید. به طور مشخص ، این بدان معنی است که شما باید ثابت قدم باشید و مرغ ها و تخم ها را مخلوط نکنید.

کاملترین راه حل بازاریابی در بازار!

 

 ایمیل های معاملاتی
 ایمیل و بازاریابی پیامکی
 لیست مخاطبین
 تقسیم بندی لیست
 CRM
 اتوماسیون بازاریابی

من می خواهم SENDINBLUE را رایگان تست کنم

 

4. ساختار درخت را روی کاغذ یا با استفاده از نرم افزار مدل سازی رسمی کنید

É بدیهی است که به طور کامل می توان ساختار وب سایت مقاله خود را رسمیت داد. به طور کلی این امکان را برای شما فراهم می کند تا سریعتر از استفاده از نرم افزار پیش بروید و بهتر است 2 ساعت زمان صرف کنید تا 3 نسخه از ساختار درخت را روی کاغذ بسازید تا اینکه یک نسخه بسیار خوب را روی نرم افزار تهیه کنید. ساختار درختی که در نرم افزار ایجاد شده است ، تغییر و به اشتراک گذاری آن آسان تر خواهد بود. در یادداشت شخصی ، اغلب کمی از هر دو است. اولین بازتاب ها روی کاغذ انجام می شود ، پس از ایجاد ساختار کلی برنامه سایت ، رسمی شدن نرم افزار. چه نرم افزاری به من می گویید؟ در واقع هیچ نرم افزار خاصی برای ایجاد درخت درخت وجود ندارد ، اما بسیاری از ابزارها می توانند سازگار شوند. برای سازماندهی ایده های خود در ابتدا ، نرم افزار نقشه برداری ذهنی مانندFreemind یا MindMeister کمک بزرگی می کنند. از نرم افزار ساختگی وب به عنوان Balsamiq یا Cacoo اغلب می توان برای ترسیم درخت به سرعت سریع استفاده کرد ، حتی اگر Microsoft PowerPoint همچنان به عنوان استاد در بسیاری از آژانس های وب سلطنت کند ... برای درختان کمی پیچیده تر ، Microsoft Visio نیز به طور گسترده ای استفاده می شود.

چند راه حل را پیدا کنید که به شما امکان ایجاد ماکت در وب سایت را می دهد:

نام خانوادگیارائهقیمتکاکوCacoo در حالت SaaS موجود است و می تواند توسط چندین کاربر برای همکاری تیمی در یک پروژه استفاده شود. استفاده از این راه حل برای ایجاد انواع فریم ها و نمودارهای سیم آسان است.
  • نسخه رایگان در دسترس است
  • نسخه حرفه ای: 5 دلار در ماه
  • نسخه تیم: 5 دلار در ماه و به ازای هر کاربر
بالسامیکBlasamiq را می توان در حالت Desktop یا SaaS استفاده کرد. این نرم افزار محبوب ساخت وب سایت هم قدرتمند است و هم استفاده از آن آسان است.
  • 2 پروژه: 9 دلار در ماه
  • 20 پروژه: 49 دلار در ماه
  • 200 پروژه: 199 یورو در ماه

Axure RP

Axure یک نرم افزار کاملاً کامل برای ایجاد قاب های سیم و نمونه های اولیه وب سایت ها است. این یک راه حل است که اغلب توسط آژانس های وب و طراحان مستقل انتخاب می شود.
  • نسخه حرفه ای: 25 دلار در ماه و به ازای هر کاربر
  • نسخه تیم: 42 دلار در ماه و به ازای هر کاربر
  • نسخه سازمانی در صورت درخواست ویژگی های پیشرفته
Wireframe.ccاین یک ابزار بسیار بصری است ، ایده آل برای مبتدیان. به شما امکان می دهد وب سایت های ساده ای مانند سایت های کلاسیک ویترین ایجاد کنید.
  • در نسخه رایگان موجود است
  • نسخه ممتاز: 16 دلار در ماه
فیگمافیگما ساخت مدل های سایت را به صورت تیمی امکان پذیر می کند زیرا برای چندین کاربر بصورت آنلاین در دسترس است. امکان طراحی چندین طرح برای یک پروژه نهایی وجود دارد.
  • نسخه رایگان شروع کننده برای 2 کاربر و 3 پروژه
  • نسخه حرفه ای: 12 دلار در ماه و به ازای هر کاربر
  • نسخه سازمان: 45 دلار در ماه و به ازای هر کاربر

5. اسکریپت نویسی کنید ، به SEO فکر کنید و از ابتدا شروع کنید!

تموم نشده! هنگامی که ساختار درخت وب سایت شما رسمی شد ، باید آن را آزمایش کنید ، با واقعیت روبرو شوید ، یعنی بازدیدکنندگان. این یک تمرین بسیار مفید برای بهبود نقشه سایت در چند مرحله کوچک و شناسایی پیوندهای بین صفحات غیر خویشاوندی است ، که وقتی در منطقه بندی صفحات خود کار می کنید بسیار مفید خواهد بود. به طور مشخص ، ساده ترین راه برای آزمایش ساختار درخت شما تعریف سناریوها و شناسایی برای هر ناوبری است که در سایت انجام می شود. یک سناریو را می توان به شرح زیر تعریف کرد:

  • مشخصات بازدید کننده  : Â سن ، CSP ، بلوغ وب
  • هدف و حساسیت به پیشنهاد شما   : نیاز شدید به محصول ، علاقه مبهم به این زمینه و غیره
  • کانال اکتساب  : چگونه به وب سایت شما راه یافت؟ مرجع طبیعی؟ کمپین مطبوعاتی؟
  • صفحه  فرود  : بازدید کننده در چه صفحه ای قرار گرفت؟ برگه محصول؟ وبلاگ؟ به یاد داشته باشید که یک وب سایت مرجع بیش از 80٪ بازدیدکنندگان را به صفحات مقصد یا  صفحات مقصد  ، غیر از صفحه اصلی ، جذب می کند.

برای هر سناریویی که تعریف می کنید ، مسیری را که بازدید کننده در وب سایت شما طی می کند تصور کنید. آیا ساختار درختی سایت شما به شما امکان می دهد هر بار سریعاً به صفحه مورد نظر برسید؟ وقتی استدلال خود را معطوف بازدیدکنندگان کردید ، قدم بعدی این است که به فکر ربات ها باشید! همانطور که در بالا مشاهده کردیم ، ساختار درخت برای ارجاع طبیعی وب سایت شما بسیار مهم است. شما باید مطمئن شوید که به قوانین اساسی احترام گذاشته اید. آیا صفحات کلیدی شما در سطح اول یا دوم سلسله مراتب هستند؟ آیا دسته های شما زمینه های معنایی منسجمی را تشکیل می دهند؟ برای اطلاعات بیشتر در مورد این مقاله می توانید این مقاله کاملاً جامع در مورد مشبک داخلی را کشف کنید .

در این مرحله دریغ نکنید که همه چیز را از نو شروع می کنید. ساختار درختی یک وب سایت ستون فقرات وب سایت است ، شما واقعاً باید برای ایجاد یک برنامه موفق وب سایت ، چه برای آوردن بازدیدکنندگان از یک صفحه فرود به یک صفحه هدف ، یا برای اجازه دادن به موتورهای جستجو برای درک وقت تمام محتوای وب سایت شما