سیستم های آنلاین منتشر شده در شبکه بین المللی برای ارتقا  یک شرکت ، تبلیغات و تبلیغات کالا یا خدمات یا فردی و روند ایجاد یک وب سایت و این سایت ها ، طراحی وب  نامیده می شوند.

مراحل طراحی وب چیست؟

اولین گام در فرآیند طراحی وب ، تجزیه و تحلیل و طرح ریزی است  . اطلاعات مربوط به اطلاعات شرکت ها ، محصولات یا خدمات شما ثبت می شود ، تجزیه و تحلیل رقبا با توجه به این داده ها انجام می شود ، وب سایت هایی که دوست دارید مورد بررسی قرار می گیرند و سپس مرحله برنامه طراحی مناسب برای بخش و محتوا شروع می شود. پس از تایید طرح توسط مشتری ، کد نویسی سایت آغاز می شود. این پروژه برای کار در اندازه های مختلف صفحه ، سرعت و کار در همه مرورگرها فعال شده است. پس از اتمام مراحل طراحی و کدگذاری ، نسخه ی نمایشی تهیه و به مشتری ارائه می شود. پس از اینکه مشتری سیستم را بررسی کرد و تأیید کرد که نرم افزار بدون مشکل و بدون خطا کار می کند ، روند پشتیبانی توسط شرکت آغاز می شود.

 

برای ایجاد طراحی وب ، ابتدا یک  پروژه  لازم است. شرکت ، شخص ، مارک یا محصول موضوع اصلی پروژه را تشکیل می دهد. مثلا؛ وب سایت پزشک یا دندانپزشک ، وب سایت  شرکت  ،  وب سایت  هتل ، مرکز بهداشت یا وب سایت بیمارستان یک پروژه طراحی وب است. همانطور که از اینجا می توان فهمید ، طراحی وب کلیه  برنامه نویسی  ، ویرایش و انتشار صفحات وب سایت در اینترنت با هدف ارتقا افراد ، موسسات یا سازمان ها است . کارشناسانی که انجام این مطالعات به نام  طراحان وب  ، طراحان وب و یا کارشناسی ارشد وب.

چگونه طراحی وب کنیم؟

قبل از انتشار وب سایت ، مراحل مختلفی را طی می کند.

  • تعیین پروژه
  • مطالعه هویت شرکتی
  • کار طراحی گرافیک
  • کدگذاری صفحات وب
  • یکپارچه سازی سیستم مدیریت محتوا
  • مراحل آزمایش وب سایت
  • انتشار وب سایت

این مراحل همچنین شامل مطالعات دقیق تری است.

تعیین پروژه

هنگام تعیین پروژه ، نیازها در نظر گرفته می شود.  هدف از این وب سایت  می تواند معرفی شخص یا موسسه و همچنین برجسته سازی فعالیت های تجاری شرکت باشد. در این مرحله ، تجزیه و تحلیل جامع شرکت رقیب انجام می شود. ضمن تعیین پروژه ، مشخص می شود که هدف وب سایت چیست و محتوای صفحه وب چیست.

مطالعه هویت شرکتی

کار هویت سازمانی کاری است که باید قبل از زنده شدن پروژه طراحی وب تکمیل شود. مثلا؛  آرم شرکت  بخشی از کار هویت سازمانی است. رنگهای استفاده شده در وب سایت باید متناسب با رنگهای  سازمانی  شرکت باشد. آرم ، رنگ ، شعار ، و غیره عناصر هویت سازمانی مهمترین عناصر مورد استفاده در طراحی وب هستند.

کار طراحی گرافیک

در  مطالعات  طراحی گرافیک  ، مطالعات هویت شرکتی به عنوان مبنا در نظر گرفته شده است. طراحی بصری صفحات وب با استفاده از برنامه های ویرایش عکس و تصویر مبتنی بر پیکسل مانند Adobe Photoshop انجام می شود. تصاویری مانند تصاویر ، عکس ها و گرافیک های مورد استفاده در صفحات وب با دقت تهیه و در مکان های مناسب و صحیح قرار می گیرند.

کدگذاری صفحه وب

زبانهای مختلف برنامه نویسی مانند  HTML  ،  CSS  ،  JavaScript  ،  SQL  ،  PHP  ،  Python  و  ASP  در روند کدگذاری صفحات وب استفاده می شوند .  برای اینکه  مرورگرهای اینترنتی مانند  Google Chrome  ،  Mozilla Firefox  ،  Opera  یا  Internet Explorer  بتوانند وب سایت ها را مشاهده کنند ، صفحات وب باید به این زبانها کدگذاری شوند. در نتیجه طراحی گرافیک ، کدگذاری صفحات وب و ایجاد محتوای صفحات وب ، ساختار و ظاهر کلی وب سایت پدیدار می شود.

ادغام سیستم مدیریت محتوا (CMS)

سیستم مدیریت محتوا (CMS)  ، عکسهای صفحات وب صاحب وب سایت ، تصاویر ، جداول ، گرافیک ، ویدئو ، متن و غیره آنها نرم افزاری هستند که اجازه افزودن و حذف مطالب را می دهند. نرم افزار CMS به صاحب وب سایت اجازه می دهد بدون در نظر گرفتن طراح وب ،  محتوای  سایت را به روز کند. با این حال ،  امروزه از نرم افزار CMS  فقط برای به روزرسانی وب سایت ها استفاده نمی شود. بسیاری از شرکت های طراحی وب یا طراحان مستقل می توانند خدمات خود را با استفاده از نرم افزار CMS در کارهای طراحی وب خود ارائه دهند. نرم افزار CMS ، ویژگی ها ، زمینه های استفاده و مزایای نرم افزار CMS موضوعی بسیار جامع است ، اما تحت عنوان جداگانه ای قابل بررسی است.

مراحل آزمایش وب سایت

در این فرایند ، که نشان می دهد آیا طراحی وب به درستی انجام شده است یا خیر ، مطالعات از دست رفته یا بیش از حد کار تعیین می شود. ممکن است جزئیاتی وجود داشته باشد که باید در وب سایت موجود باشد اما نادیده گرفته شوند. این مسئله گاهی به یک مسئله فنی و گاهی به محتوای تصویری یا متن محور مربوط می شود. وضعیت بصری صفحات وب ، ظاهر در دستگاه های تلفن همراه ، سرعت باز شدن صفحه و غیره در مراحل آزمایش . عملکرد وب سایت با انجام کنترل های لازم در مورد مسائل بهینه می شود.

انتشار وب سایت

البته موضوعات مختلفی وجود دارد که می تواند در مراحل طراحی وب بیان شود. با این حال ، به ساده ترین اصطلاحات ، یک پروژه طراحی وب این مراحل را طی می کند. در نتیجه مطالعات جامع و دقیق ، وب سایت آماده انتشار است.  میزبانی  میزبان نام دامنه و صفحات وب سایت به نام  دامنه  تا وب سایت بتواند منتشر شودخدمات مورد نیاز است پس از دریافت نام دامنه و خدمات میزبانی ، وب سایت منتشر می شود. پس از انتشار وب سایت ، ارسال نقشه سایت هر صفحه وب به موتورهای جستجو ضروری است. موتور جستجوی Google امروزه پرکاربردترین موتور جستجو است. پس از انتشار وب سایت ، نقشه سایت وب سایت برای Google ارسال می شود. این وب سایت توسط بازدیدکنندگان در نتایج جستجوی Google نمایه و نمایش داده می شود.

نکات مثبت و اهمیت طراحی وب

مسلم است که کسانی که نمی توانند جای خود را در دنیای مجازی بگیرند از این صنعت عقب هستند ، بنابراین اهمیت وب سایت ها بیشتر شده و افزایش می یابد ، اما برای موفقیت یک وب سایت ، طراحی آن باید متناسب با محتوای آن باشد و صنعت.

  • فاصله جغرافیایی اهمیتی نخواهد داشت ، مشتریانی که در قاره های جداگانه هستند و مشتریانی که به شما نزدیک هستند در یک سطح خواهند بود.
  • شما می توانید نوآوری ها و تحولات خود را به راحتی و همزمان به بسیاری از افراد گزارش دهید و کمپین های خود را به اشتراک بگذارید.
  • طراحی وب شما تأثیر مثبتی بر شرکت شما می گذارد.
  • شما می توانید با خلاص شدن از شر هزینه های غیرضروری برای ارتقا شرکت خود ، هزینه های تبلیغاتی خود را به حداقل برسانید.
  • با تشکر از باز بودن 24/7 ، سایت های دارای تجزیه و تحلیل و فروش تجارت الکترونیکی به درآمد روز و شب خود ادامه می دهند.
  • با تجارت الکترونیکی می توانید میزان فروش خود را افزایش دهید.
  • درآمد فروش و بازاریابی را افزایش می دهد.
  • طراحی وب شما به عنوان شاخصی از حرفه ای بودن درک می شود.
  • این کلید در مسیر موفقیت می شود.

چرا طراحی وب؟

هدف اصلی از طراحی وب ایجاد بستری است  که منافع متقابل را  برای بازدید کنندگان وب سایت و صاحب وب سایت فراهم کند. یک پروژه سودمند متقابل به هدف خود رسیده است. شرکتی که می خواهد محصول خود را تبلیغ کند و بازدیدکننده ای که کالا را می داند ، دوست دارد و می خواهد آن را بخرد نمونه خوبی در این زمینه است.

طراحی وب برای اهداف مختلف پیش بینی شده است.

  • وب سایت های تبلیغاتی شرکتی
  • وب سایت های فروش و تبلیغات محصولات تجاری
  • وب سایت های وبلاگ شخصی
  • وب سایت های خبری
  • وب سایت های رسانه های اجتماعی
  • وب سایت های فروش آنلاین یا تجارت الکترونیکی

“پروژه های طراحی وب اعم از  تجاری  یا  تبلیغاتی  ؛ در نهایت ، به  هویت شرکتی شما  ارزش افزوده می  دهد  . "

در این دوره که فناوری به سرعت در حال توسعه است ، پویایی تجارت کاملاً تغییر کرده و فعالیتها و فعالیتهای تبلیغاتی متنوع شده اند ، مطالعات طراحی وب نیز جنبش زیادی پیدا کرده است. فرایندهای برنامه ریزی و توسعه مطالعات طراحی وب ، بعد جدیدی پیدا کرده است. امروزه نیاز به فناوری شرکت ها برای افزایش پتانسیل ، رشد و کسب سود بیشتر روز به روز در حال افزایش است. بیشتر اوقات ، کیفیت پروژه ای که ظاهر خواهد شد به جای قیمت طراحی وب در نظر گرفته می شود. در حالی که برخی با همگام بودن با فن آوری بالا در حال پیشرفت هستند ، برخی هنوز سوار این قطار نشده اند.  گوگل  ،  فیس بوک  ،  اینستاگرام  ،  توییتر  ،  یوتیوب  از جمله رهبران دنیای وب ، آنها با خدمات خود که شامل ویژگیهای بیشتری از تعداد قابل شمارش هستند ، سهم بزرگی در صنعت طراحی وب و نرم افزار وب دارند.

  • تجربه کاربری در طراحی وب (UX) »